W tym dziale chcieli byśmy zaprezentować chociaż część pamiątek związanych z motorsportem.
Kombinezon Tomka Witkowicza który ścigał się w latach 90/00 Fiatem CC, Promotem czy Estonią 25.
Bielizna wyścigowa golf(OMP) oraz kominiarka(SPARCO) należały do Tomka Witkowicza a zostały przekazane do muzeum przez brata Adama.
Buty wyścigowe SPARCO Tomka Witkowicza przekazane do naszego muzeum przez Adama Witkowicza.
W naszej
kolekcji posiadamy m.in szarfę Tomka Witkowicza zdobytą w klasie E-2000 (II vce
Mistrz Polski) Estonią 25 .
Szarfa Tomasza Wywiała zdobyta w klasie N-2000 (II vce Mistrz Polski) Hondą Integrą .
Kask który należał do Darka Nowickiego, kilkukrotnie zakładał szarfę mistrzowską a nawet zdobył tytuł w Niemczech w pucharze Dacii Logan Cup. Kask został przekazany do kolekcji muzeum przez samego Darka!
Ostatnie buty używane w wyścigach przez Darka. Tak jak i w przypadku kasku jest nawiązanie do Formuły 1. Na butach Darek złożył także swój autograf.
Kask SPARCO Tomasza Wywiała, kilkukrotny Mistrz Polski w WSMP i GSMP. W tym kasku jeździł m.in. Alfą Romeo 155ST czy Hondą Integrą Type R.Kask do naszego muzeum został przekazany i podpisany(!) przez Pana Tomasza.
Pan Tomasz Wywiał - wielokrotny Mistrz i Wicemistrz Polski przekazał nam swój kombinezon. Jest to kombinezon SPARCO używany przez Pana Tomasza zarówno w WSMP jak i GSMP.
Spoiler pochodzący z Hondy "Ufo", został on uszkodzony podczas wypadku na jednej z rund GSMP.
Czy motorsport jest tylko dla mężczyzn? Oczywiście,że nie! I bardzo dobrym przykładem jest Anna Ganczi Gańczarek - Mistrz Polski WSMP w klasie DN-2
Części z wyścigowych samochodów są jak relikwie. My takie relikwie posiadamy! Błotnik z Mitsubishi Lancera Evo V oraz część karbonowego dyfuzora oraz autograf specjalny dla naszego muzeum bezdyskusyjnego Mistrza Polski w Wyścigach Górskich - Szymona Łukaszczyka .
Dzięki Panu Markowi Kusiakowi przyjacielowi śp. Mirka Krachulca mamy w muzeum kask w którym ścigał się m.in formułą Estonią oraz Eufrą. Jest to oryginalny kask BMW kupiony tuż przed wyścigiem za granicą. Pan Marek także ścigał się w tym kasku i złożył na nim autograf.
Był jednym z
ostatnich kierowców w Polsce którzy chcieli startować w Polskiej Formule 3. Mowa
oczywiście o kierowcy wyścigowym Cezarym Szlawskim. Fantastyczny i bardzo
skromny kierowca który przekazał do naszego muzeum tłok ze swoim autografem.
Tłok pochodzi z jego Estonii 25 z silnikiem Hondy B16A2. Podczas wyścigu
na torze Most w Czechach (2006r.) jego silnik wybuchł a prezentowany tłok
pochodzi właśnie z tego zdarzenia. Z tego wyścigu można także obejrzeć film
-> Autodrom Most 2006 . Ponadto Pan Cezary przekazał komplet NOWYCH opon deszczowych. Opony są produkcji ZSRR firmy PROSTOR, pokrywę silnika oraz "dziób" formuły Tatuus która zdobył tytuł Mistrzowski. Otrzymaliśmy także obudowę skrzyni biegów z Tatuusa czy kolektory wydechowe z Estonii 21.
Kawałek dokładki zderzaka z Volkswagena Golfa którą dostaliśmy od Dariusza Skowrona. Część była znaleziona po kraksie na Torze Kielce podczas wyścigu z serii VW Golf CUP w dniu 03.06.2006 roku. Film z tej rundy można obejrzeć pod linkiem -> do6ciu
Balaklawa firmy SPARCO podpisana i przekazana przez Pana Roberta do naszego muzeum.
Robert Podolski w formule Eufra 391
Polski kierowca Formuły 3, wizjoner ,pasjonat sportów motorowych ,założyciel Fundacji Grand Prix która miała na celu wyszukiwanie młodych talentów i danie im szansy w drodze do F1.
Kask używany przez Krzysztofa Woźniaka w ostatnich dwóch sezonach. Kask został przekazany przez Pana Józefa Majrowskiego.
Balaklawa SPARCO używana przez Krzysztofa Woźniaka.
Jedna z rękawic Krzysztofa Woźniaka.
Trofea sportowe Krzysztofa Woźniaka przekazane przez córkę Dominikę.
Felga najmłodszego Mistrza Polski w historii wyścigów samochodowych w Polsce. Mowa oczywiście o Mieszko Matuszyku który tytuł zdobył w wieku... 15 lat !
Pan Sebastian Mielcarek przekazał swój kombinezon używany m.in. w Pucharze Alfy Romeo oraz swój kask.
Dwa kombinezony (w jednym z nich Robert Kus wyjeździł tytuł MP), buty ,bielizna wyścigowa(golf) oraz fotografie,
Kask Jarosława Wierczuka pierwszego polaka który odbył testy w F1 oraz startował w japońskiej formule Nippon.
Części pochodzące z formuły F3000 Lola, opona z pierwszego wyścigu formułą we Francji oraz opona deszczowa z formuły Dallara, puchar, plakaty,plakietki wyścigowe oraz informatory z wyścigów.
Pan Aleksander Oczkowski przekazał na ręce naszego muzeum kompletny strój wyścigowy: kask, kombinezon, buty, bielizna wyścigowa które należały do syna Marka Oczkowskiego wielokrotnego Mistrza Polski.
Kask Tomasz Myszkiera używany m.in. w sezonie 2008 na którym złożył swój podpis a także Pan Tadeusz Myszkier.
Fragment zderzaka pochodzący z Mercedesa AMG GT GT3 EVO polskiego zespołu wyścigowego Good Speed Racing Team. Swój autograf złożył także dyrektor wyścigowy Piotr Bednarek wielokrotny Mistrz Polski.
Kask wielokrotnego Mistrza Polski w wyścigach motocyklowych.
Mariusz Biały przekazał szybę ze swojego BMW E30 a także bańkę po oleju wraz z autografami.
W lutym 2023 roku właściciel firmy Drive Squad i kierowca wyścigowy Jerzy Drabent przekazali wyścigową karoserię Mini Coopera S. Samochód ten uczestniczył w WSMP a kierowcy zdobyli wielokrotnie tytuły MP. Karoseria trafiła do naszego muzeum dzięki Kubie Dornie (ostatnie zdjęcie Kuba stoi po lewej stronie) a Piotr Gembicki(ostatnie zdjęcie Piotr stoi po prawej) pomagał nam w odebraniu i "spakowaniu karoserii". Karoserię można było obejrzec podczas nocy muzeów w 2023 roku. Na naszym kanale YT można obejrzeć jak odbieraliśmy karoserię a także rozmowę z Panem Plucińskim i Panem Drabentem. ->Film<-
Piotr Zaleski przekazał nam oponę ze swojego rajdowego Porsche 911 oraz zdjęcie z autografem. Pan Piotr jest Mistrzem Polski w wyścigach(formuła) oraz w Rajdach. W naszym imieniu przedmioty odebrał nasz przyjaciel - Tomasz Szczęsny.
Wielokrotni Mistrzowie Polski Pan Jacek i Kamil Handl wsparli nasze muzeum oponą wyścigową ze swoimi autografami!
Mistrzowie Jacek i Mateusz Molik przekazali oponę z autografami. Opona pochodzi z motocykla Mateusza Molika.
© 2019 MTRiPwŻ